Menu Bawah

do,a untuk palestina

SUHAYATV.COM
Saturday, October 21, 2023, October 21, 2023 WIB Last Updated 2023-10-21T03:25:52Z
masukkan script iklan disini
masukkan script iklan disini

SUHAYAARYANTV -Mari kita Panjatkan Do'a
Untuk Keselamatan, Kebaikan dan Kebahagiaan Saudara-saudara kita Palestina

🤲

اللَّهُمَّ أَنْجِ الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ فِي فَلَسْطِيْنَ وَفِي كُلِّ مَكَانٍ وَاشْدُدْ وَطْأَتَكَ عَلَى الْقَوْمِ الظَّالِمِيْنَ

“Ya Allah! Selamatkanlah orang-orang yang lemah dari mu’minin di Palestina dan di setiap tempat. Dan Keraskanlah siksaan-Mu atas kaum yang dholim Aamiin

7 sebab kenapa kita perlu pertahankan Palestine?

1.Mesjid al-aqssa,Palestina merupakan mesjid yang menjadi kiblat utama bagi ummat Islam untuk melaksanakan shalat.

2.Tanah para Anbia yang pernah dilahirkan,dibesarkan dan di semadikan di bumi Palestin ialah Nabi Ibrahim,Nabi Ismail,Nabi Ishak,Nabi Yaakub,Nabi Syuaib,Nabi Musa,Nabi Zakaria,Nabi Yahya,Nabi Isa dan lain lain.

3.Palestina "Ia adalah bumi Mahsyar dan kebangkitan ."(HR Imam Ahmad dan Ibn Majah).

4.sesiapa yang tinggal di sana,Alloh ibaratkan mereka sedang berjihad. 5.Bumi Palestin merupakan pusat untuk kumpulan orang yang senantiasa teguh menegakkan kebenaran dan hak orang Islam sehingga hari kiamat.

6.Bumi Palestine adalah tanah yang di berkati dan menjadi saksi terhadap usaha Nabi dan Rasul menyampaikan aqidah tauhid kepada manusia dari zaman ke zaman.
 7.Bumi Palestin ialah bumi yang akan didirikan sebagai ibu negara umat Islam pada akhir zaman dan kemajuannya akan membawa kepada tanda tanda akhir zaman.

Isu ini bukan isu agama tapi isu ini adalah isu sejagat,isu kemanusiaan.yuk! Tembak doa untuk saudara kita di palestine.

SUHAYAARYANTV
Moga ada sinar untuk palestine
Komentar

Tampilkan

1 comment:

Terkini

+